I may not be a good friend and poor, and I tried to be the best, but I still appreciate every moment that God has given to me..

Jun 22, 2011

as a REMAINDER

Assalamualaikum
Bila tiba-tiba tergerak nak buat dosa [mengumpat, cari kesalahan orang,tinggalkan solat], kadang-kadang bisikan hati kita bertentanggan.. (lau budak wataniah ckap "mental jea smua 2")

bisikan pertama
jangan buat benda ni, berdosa! Dah-dah,lekas-lekas istighfar...
bisikan kedua
relax laaa derr. dosa kecik lahh, lepas ni aku solat sunat taubat laa. Allah kan Maha Pengampun.

Bisikan manakah yang akan kita ikut?

Berikut adalah kata Bilal bin Sa'd
Do not think about how small the sin is, but think about who you have just disobeyed
Jangan berfikir tentang betapa kecilnya dosa, tapi berfikir tentang siapa anda barusaja menderhaka kepada.
[elakkan bergantung pada google translate sepenuhnya]
  • terjemahan [versi aku]:
Jangan fikir tentang betapa kecilnya dosa tetapi fikirkan pada siapa telah kamu derhaka.

Dosa tidak kira kecil atau besar, itu tanda kita telah derhaka pada Allah. Nama pun dosa,kan.
Ouch! -_-  sangat terkena pada batang hidung sendiri.
Sengaja nak terjemahkan supaya takdelah orang yang kononnya hebat berbahasa Inggeris sahaja yang ada ilmu lebih. Bagi yang xda ilmu xkan nak gigit kuku jea....
Ingatkan saya andai saya terlupa.(dok  dengaq lagu sangat kan??? kan ana raffali ckp tlg ingatkan aku..)

nota semUt merah:
Kekurangan kosa kata Bahasa Melayu [english:vocab] menyukarkan saya untuk menterjemahkan [english:translate]. sbb 2 sem ni saya x boleh buat MUET lagi rasanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan